ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ του ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ για την ΑΚΡΟΠΟΛΗ

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ του ΙΕΡΩΝΥΜΟΥ για την ΑΚΡΟΠΟΛΗ

«Η αξιοπρέπεια και η ιστορία της Ελλάδας δεν πωλούνται…»

Την αντίθεσή του στην παραχώρηση του Παρθενώνα για επίδειξη μόδας, εξέφρασε ο αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος, ο οποίος τόνισε ότι «δεν πουλιούνται τα πάντα». Μάλιστα, δοθείσης της ευκαιρίας, κατά την επίσκεψή του στα εκπαιδευτήρια «Ελληνογερμανική Αγωγή», κατόπιν σχετικής ερώτησης μαθήτριας, δήλωσε πως «όταν κάτι αποϊεροποιείται, τότε ευτελίζεται και κάτι που ευτελίζεται, γίνεται εμπόρευμα φτηνό».

Επιπλέον, έκανε λόγο για την εποχή μας, η οποία «έχει χαρακτηριστεί εποχή της κρίσης. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για μια πνευματική κρίση που γίνεται οικονομική και μας οδηγεί σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις», υπογράμμισε και επισήμανε πως «το πρόβλημα, όμως, είναι η παρακμή, η αλλοίωση των ανθρώπων, η υποτίμηση των αξιών, που κάνουν τον άνθρωπο μονομερή, μονόπλευρο, μοναχικό και στη συνέχεια προβληματικό».

Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρθηκε στην έλλειψη προτύπων σε όλους τους χώρους, σημείωσε πως «χρειάζεται να βρούμε πρότυπα, για να έχουμε μια καλύτερη κοινωνία» και παρότρυνε τους μαθητές να διαβάζουν και να αποκτούν εμπειρίες, γνώσεις και σοφία, αλλά να αποκτήσουν και την άνωθεν σοφία, του Θεού, ώστε να γίνουν χαρισματικοί άνθρωποι.
Επιπρόσθετα, τους συμβούλευσε να μη θυσιάζουν τα πάντα στο βωμό του χρήματος και να αποκτήσουν γερά πρότυπα, για να ξεπεραστεί η εποχή της παρακμής και της αλλοίωσης.

Σε έναν εποικοδομητικό διάλογο που ανέπτυξε μαζί τους, μίλησε ακόμη και για τον θάνατο, ύστερα από ερώτηση που του ετέθη από μαθήτρια, για το πώς πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε. Της απάντησε πως «πρόκειται για ένα δύσκολο θέμα» και εξέφρασε την πίστη του ότι «η απάντηση σχετίζεται με το πώς βλέπουμε τον Θεό και ποια είναι η ζωή μας. Πάντως, ο Θεός δεν είναι τιμωρός, ούτε εκδικητής. Η Εκκλησία είναι για να μας μάθει να αγαπάμε ο ένας τον άλλον πραγματικά. Για να είμαστε οικογένεια. Αυτός είναι ο τρόπος, διά της αγάπης που είναι ο Χριστός, να αντιμετωπίσουμε τον θάνατο», αποκρίθηκε.

Ακολούθως, τους κάλεσε να κάνουν επιλογή των πράξεών τους, να έχουν διάκριση, να ξέρουν τι είναι αυτό που αν το κάνουν θα τους βοηθήσει και τι όχι και τους συνέστησε να μη φοβούνται τις αλλαγές στη ζωή τους και να μην ανησυχούν. Διότι, θα περάσουν και οι δυσκολίες της εφηβείας και να κυνηγούν τα όνειρά τους, να έχουν επιμονή και υπομονή και να αναλαμβάνουν πάντα τις ευθύνες τους, να μην τις επιρρίπτουν σε άλλους.

Ακόμη και στην ερώτηση μαθητή για το πώς αποφάσισε να γίνει ιερέας απάντησε με αναφορά στην παιδική του ηλικία, όταν πήγαινε στην Εκκλησία, την οποία αγαπούσε, ενώ πάντα ενδιαφερόταν για τους συνανθρώπους του. Τέλος, έκανε λόγο για τις σπουδές του, τους σημαντικούς ανθρώπους που γνώρισε στη ζωή του και τον οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση, όπως ήταν ο μακαριστός μητροπολίτης Θηβών, Νικόδημος Γραικός και μοιράστηκε μαζί τους αναμνήσεις-εμπειρίες του από τότε.
Τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο συνόδευσαν στα εκπαιδευτήρια, ο διευθυντής του ιδιαιτέρου γραφείου του, αρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Παπαθανασίου και ο διευθυντής της Βιβλιοθήκης της Αρχιεπισκοπής, Σεβαστιανός Ανδρεάδης.

2 replies »

  1. Ίσως κε εκπρόσωπε του χριστιανικού ιερατείου, να είσαστε ο τελευταίος που θα μπορούσε να μιλήσει γιά το ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ !!!!!!!
    Οι προκάτοχοί σου βεβήλωσαν το ναό κάνοντάς τον εκκλησία !!!!!!!!
    Παραθέτω απόσπασμα από Βικιπαίδεια…

    Στους Βυζαντινούς χρόνους – αν και γλύτωσε ο Παρθενώνας την καταστροφή από τα διατάγματα του Θεοδόσιου Β΄ – έγινε η πρώτη μετατροπή του ναού σε χριστιανική εκκλησία της Αγίας Σοφίας, τα εγκαίνια της οποίας έγιναν επί αυτοκρατορίας Ιουστινιανού του Μέγα. Στον πρόναο προστέθηκε η αψίδα του ιερού. Από αυτές τις μετατροπές αυτές το 1877, σύμφωνα με τον Μπιρνούφ (Burnouf), δεν είχαν μείνει παρά λείψανα τοιχογραφιών και λιγοστά επιγραφικά χαράγματα στους τοίχους και τους κίονες.

    Επί Φραγκοκρατίας ο περί τον Παρθενώνα χώρος γίνεται τόπος ενδιαίτησης του πρώτου Φράγκου άρχοντα των Αθηνών, Όθωνα ντε λα Ρος, ενώ η Ακρόπολη γίνεται η έδρα της φραγκικής βαρωνίας και το κέντρο του ιστορικού βίου της πόλης, σε σημείο που η Αθήνα είναι γνωστή πλέον ως Castellum Athenarum. Ο Παρθενώνας αποδίδεται στη Ρωμαϊκή εκκλησία και γίνεται ναός Λατινικός, τιμώμενος στο όνομα της Θεοτόκου. Στη Νοτιοδυτική γωνία προστέθηκε ένα κωδωνοστάσιο, που επί Τουρκοκρατίας έγινε μιναρές. Επί Ενετοκρατίας δεν παρατηρήθηκαν και δεν καταγράφτηκαν αλλαγές στο μνημείο.

    Από τις αφηγήσεις μεταγενέστερων περιηγητών, όπως ο Ιταλός νοτάριος Νικόλαος Μαρτόνης που επισκέφθηκε την Ακρόπολη το 1395 ή ο Κυριακός Αγκωνίτης που ταξίδεψε το 1436 στην Αθήνα, έχουμε δύο περιγραφές του χριστιανικού Παρθενώνα. Ο πρώτος εκφραστής της μεσαιωνικής ιδεολογίας απορεί πως είναι δυνατόν να έχει χτιστεί ένα τόσο μεγάλο κτήριο ενώ ο δεύτερος, εκπρόσωπος της Ιταλικής Αναγέννησης, επικεντρώνεται στην ομορφιά των αρχαίων μνημείων.

    Επί Τουρκοκρατίας, η Ακρόπολη έπεσε στα χέρια των Τούρκων το 1458, οπότε και την επισκέφθηκε ο Μωάμεθ Β΄ ο Πορθητής. Ο ιερός βράχος έμεινε πλέον γνωστός με το όνομα Ατίνα Καλεσί, δηλαδή φρούριο των Αθηνών. Κατά τον 17ο αιώνα ο Παρθενώνας είναι πλέον τζαμί και έχει μιναρέ, που καταστράφηκε το 1687. Τζαμί, ωστόσο που δεν πληρούσε τις προδιαγραφές της ισλαμικής θρησκείας και για αυτό δεν έγινε ποτέ λατρευτικό τέμενος των Μωαμεθανών.
    https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82

    Μου αρέσει!

  2. ME THN AΚΡΟΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΔΑ ….. ΑΣΧΟΛΕΙΣΤΕ.

    ΜΕ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ
    ΚΑΙ ΤΟΝ «666» ΘΑ ……. ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ;;;;;
    Η ΕΚΕΙ ΣΑΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΥΝ ΟΙ ……. ΕΒΡΑΙΟΙ;;;;;

    ΚΡΙΜΑ ΠΟΥ ΠΟΥΛΗΣΕΣ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΣΟΥ
    ΕΝΑΝΤΙ ΠΙΝΑΚΙΟΥ …. ΦΑΚΗΣ.!!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s